8. 9. 2012

Ako si uháčkovať brošňu à la morský kvet


Často sa nám pri tvorení väčších vecí zvýšia klbká vlny. Možeme ich využiť aj na takúto milú brošňu. Vymyslela som ju sama, hoci ste možno niečo podobné už videli. Pri tvorení sa snažím, aby to bolo iné a originálne, rozhodne nie odkukané od niekoho ;) Na výrobu tejto brošne budeme potrebovať len pár vecí a šikovnosť. Tak sa do toho pusťme.






 Ja som použila zbytok akrylovej vlny, háčik veľkosti 4,5, vlnu na plstenie Merino, ihly na plstenie, korálky, pevnú niť a ihlu. Zatiaľ nič strašné, že? :)


Začneme krúžkom z 5 retiazkových očiek spojených pevným okom.


Ďalej si uháčkujeme 3 retiazkové očká (aby sme boli vo výške dlhých stĺpikov) a háčkujeme 29 dlhých stĺpikov do vnútra kolieska. Dokopy ich bude teda 30.


Bude to vyzerať asi takto, už teraz sa to trochu vlní. Spojíme to opäť pevným okom do retiazkovej medzery (tie 3 retiazkové očká na začiatku).


Opäť začneme 3 retiazkovými očkami a do každého dlhého stĺpiku v prvom riadku uháčkujeme 5 dlhých stĺpikov (na začiatku iba 4, lebo sa rátajú aj tie 3 retiazkové očká). Nie je to nič zložité, iba treba ísť pekne zaradom a nenechať sa pomýliť vlnkami, ktoré sa nám vytvárajú :)


Keď dôjdeme na koniec, mali by sme mať 150 dlhých stĺpikov, spojíme ich pevným okom. Priadzu zozadu pri koliesku môžeme odstrihnúť, háčkovaním okolo sa už upevnila. Tú, s ktorou sme skončili, zaháčkujeme tak, aby bola pekne schovaná a náhodou sa nevypárala.


Dovnútra môžeme prišiť korálku, gombík, hocičo. Keďže ja rada plstím, urobila som si takúto plstenú guľôčku obšitú malými korálkami. Potom som ju prišila do brošne.


Stehy skoro vôbec nevidno :) Keď sa tam prišije zapínanie, tak to bude dokonalé.


A toto je už hotová brošnička, nie je milá? :) A zvládne to aj začiatočník. S dostatkom fantázie sa môže obmieňať, dopĺňať, už si to proste spravíte po svojom.


Neviem, ako vám, ale mne to najviac pripomína morský kvet - s perlou vo vnútri. Alebo niečo také :)

 Ospravedlňujem sa skúseným žienkam, ktoré sú v háčkovaní expertky, toto som písala polopatisticky (aspoň dúfam), aby to pochopili aj začiatočníci :)

Príjemné tvorenie!


Ak ste na Sashe, tak ma môžete podporiť lajkom na tento žurnál.
Ďakujem! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára