13. 1. 2013

3 knihy (a mnoho ďalších)

Tri knihy

Tri knihy, ktoré stoja za prečítanie: 

1. Čajka Jonathan Livingston - Mnohí ste o nej určite počuli. Chcela som ju prečítať už od leta, no stalo sa tak až nedávno. Krásna knižka, taká snová, rozprávkovo-skutočná, s posolstvom, ktoré sa vám podáva nenásilne, nenútene... Bála som sa, že po toľkých odporúčaniach sa sklamem, no knižka sa mi páčila. Je taká tenšia, zhltnete ju za jeden večer ;)

2. Dcéra snehu - Túto vytúženú knihu som dostala na Vianoce. Odvtedy som ju po kúskoch čítala, keď bolo času, no včera som dočítala poslednú tretinu naraz počas dopoludnia. Už som totiž musela. Kniha mi mnohokrát vykúzlila úsmev na tvári a asi tri krát rozplakala. No nech vás to neodradí. Dcéra snehu ma úplne dostala, čarovne krásny príbeh, kde sa realita stretáva s fantáziou (tak sa tam píše, a je to aj pravda). Nebudem vám hovoriť, o čom je, no verím, že keď ju budete čítať, očarí vás rovnako ako mňa.

3. Alchymista - Tiež som si ju prečítala na odporúčanie. A tiež ma nesklamala. Uvažujem o ďalších knihách od tohto autora. Čo ma táto kniha naučila? (Resp. mi pripomenula či rozviazala oči.) Že treba ísť za svojím snom, že existuje osud, že všetko je, ako má byť. Zaujímavé čítanie, motivácia do života.

A dôkazom, že všetky tri knihy boli pre mňa skvelé, je fakt, že som si z každej musela vypísať pár viet (nuž, možno trochu viac) do obľúbeného zápisníka. Aby som si knihu vždy pripomenula.


Krabica s knihami

A viete, čo ešte? Dedko mi posiela plnú krabicu kníh. Ľudia v ich bytovke ich vraj nepotrebovali a on ich všetky zobral pre mňa. Už teraz ma niektoré zaujali a super je, že mám rada aj staré knihy, takže mi nevadí, keď nie sú najnovšie. Navyše, dve najťažšie skúšky mám za sebou, tak mám teraz trochu viac času. Aj na čítanie ;)

6 komentárov:

  1. čítanie si zdedila po mne :-) a je to omnoho lepšie, ako čumieť na telku.....fantázia si utvorí oveľa krajší obraz! Teším sa, že teraz máme toľko kníh vďaka dedkovi ( tatikovi)....:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, musím súhlasiť :) Telka mi inak vôbec nechýba, výnimočne nejaký dobrý film...

      Odstrániť
  2. Paulo Coelho píše skvěle, ani jeho ostatní tituly tě nezklamou, v každém z nich je mnoho moudra k zamyšlení.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Super, teším sa, keď si prečítam aj ďalšie :)

      Odstrániť
  3. Páááni, to je poklad aj ja rada čítam, telku nemusím :-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď tie knihy sú o toľko hodnotnejšie ako telka, že? :)

      Odstrániť