14. 12. 2013

Pečený čaj

Včera večer som prvýkrát robila pečený čaj. Mala som malé obavy, či sa mi podarí, ale nebolo to nič zložité. Neurobila som ho veľa, iba štyri sklíčka, lebo som nevedela, aké to vlastne bude a či sa to potom poje. No chutí skvele, dve sklíčka som už rozdala babkám (chcela som až na Vianoce, ale nevydržala som :D) a keď si ho doma urobíme, tak všade rozvoniava.

A čo vlastne pečený čaj je a ako sa robí? Je to ovocie (asi kilo alebo 2) nakrájané na kocky, poliate citrónovou šťavou (z dvoch citrónov) a posypané cukrom (koľko uvážite za vhodné, ja som ochutnávala a ešte docukrovala v priebehu výroby), ktoré sa v rúre pečie cca 45 minút pri teplote 220°C, potom sa nadávkuje do sklíčok, poriadne zatvorí viečkom, obráti na 5 minút dole hlavou a potom sa môže kedykoľvek otvoriť a konzumovať. Taká kopcovitá polievková lyžica by mala stačiť na jeden hrnček. Potom sa to už len zaleje horúcou vodou, pomieša a môže sa piť!

Skvelé na ňom je, že sa dá robiť takmer z hocijakého ovocia. Ja som robila pečený čaj z pomarančov, jabĺk a hrušiek, pridala som aj škoricu, nech vonia pekne vianočne.

Ak by vám môj popis nestačil, na internete je množstvo receptov, ale je to naozaj jednoduché! :) Vyskúšate?

10 komentárov:

  1. Pečený čaj je super :), my jsme dělaly s mamkou v létě, když bylo hodně ovoce, tak ho teď popíjíme taky :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mám pocit, že som ho u teba videla poprvýkrát a bola som zvedavá, čo to je :)

      Odstrániť
  2. O tom som este nepočula ale nie je to nič pre mňa, ovocie mám najradsej čerstvé a ked uz pijem čaj, tak čierny, namiesto kávy, ktorú naopak nepijem :D ale obdivujem ta že teraz stihas aj takéto aktivity :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ja si vždy nájdem čas najmä vtedy, keď sa treba učiť :D Čerstvé ovocie je najlepšie, ale chcela som vyskúšať niečo nové a pre mňa je to super :)

      Odstrániť
  3. krasne zimny recept! vyskusam o.O dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Sonička ja Ti pekne ďakujem za pečený čajík a môžem iba potvrdiť,že je úžasny.....mňam...mňam

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pečený čajík je naozaj mňamka :))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zaujímavé....ešte som o tom nepočula, ale znie to dobre. :) Určite to musím vyskúšať.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. vzdy mi niekto hovoril o pecenom caji a az teraz som zistila ze to naozaj existuje?:D
    myslela som si ze si zo mna robia srandu ..

    OdpovedaťOdstrániť