20. 8. 2016

Chateau Grand Castle

Tento rok ma nečakala žiadna dovolenka v zahraničí, zato som sa veľmi tešila na pobyt v kaštieli Chateau Grand Castle na Liptove. Za tri dni sa dá toho zažiť naozaj dosť a ja som si všetko maximálne užila. Už len bývať v takom krásnom prostredí bolo niečo úžasné. Vysoké stropy, drevené podlahy, starožitný nábytok, autentické zariadenie... Každý deň som v duchu ochkala nad umývadlom, stoličkami, skrinkami, nad presvetlenou chodbou, ktorá viedla k našej izbe. Všetko spolu krásne ladilo a ja si myslím, že aj keď niekto nemá rád starožitný štýl, musí sa cítiť v takom prostredí výnimočne. A to jedlo! Skrátka také, ktorému by ste absolútne nič nevytkli, ak ste labužník (ako ja).

Tak sme si hneď v prvý deň spravili individuálnu prehliadku kaštieľa a hradu. Keďže veľkú časť kaštieľa tvoria izby a reštaurácia, prešli sme ho raz-dva. Ani hrad nedá časovo veľmi zabrať, ale výhľad z veže bol krásny. Najviac som bola unesená z interiérov a z toho, ako bolo všade veľa svetla. Páčilo sa mi, že staré knihy (žiaľ v maďarčine a nemčine :D) a noty boli voľne položené a mohla som si ich prelistovať. Pred kaštieľom bolo ešte menšie jazierko s kačkami, kde si chodili na lavičky oddýchnuť aj domáci. Testovali sme nebojácnosť kačiek - keď im hodíte kúsok rožka, tak prídu až takmer k vám. :D Fotiek bude dosť, ale snáď to nevadí, aspoň si vytvoríte lepší obraz. :)


4 komentáre:

  1. Krásne si im kaštieľ nafotila! A bývať v kaštieli?! Úplne chápem tvoje nadšenie! :) Prečo som o tom ešte nepočula?!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Ja som sa o tom tiež dozvedela len prednedávnom, keď som hľadala pobyty :D

      Odstrániť
  2. Teda tento skvost si kde objavila?! Neverila by som že takéto niečo krásne tu na Slovensku je!!! Keď som čítala Tvoj text, nevedela som sa dočkať až prídem na koniec a konečne uvidím aj fotky! :D P.S. BOLO ICH MÁLO!!! :)))) Nádhera. Moc ďakujem že si sa podelila! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani ja, Luci! Bývať tam bolo úplne úžasné, aj keď len na chvíľu :) A ďakujem :))

      Odstrániť